Home » Competitions » Winter cup 2017 Task 1 – Lijak (Slovenija)

Winter cup 2017 Task 1 – Lijak (Slovenija)

Zamolili smo naše drugare da nam napišu neku reč, a oni su to i ispoštovali. Tamo su otišli Zoki Mišković i Mića Tadić iz Fanatika, Željko Ovuka Ares i Kesić Srđan Kumulus. Željko i Keske su nam poslali odlične izveštaje, koji najbolje dočaravaju današnji task:

“Što bi rekao jedan naš stari drug Dino, sa osmehom na licu: „Dan nije obećavao…“.Tako i ja sada pišem sa istim tim osmehom. No, da krenemo ispočetka.

Još pre dva meseca, nisam planirao da idem na Winter kup, ali Keske je toliko bio uporan da ga nisam mogao odbiti, što potvrđuje onu staru izreku, znate već koju. Krenusmo nekako juče, natovareni sa 20kg hrane koju je njegova majka spremila za specijalni režim zdrave ishrane. Nisam mogao da verujem da smo se nas dvojica jedva upakovali u auto, a pošli smo samo do Slovenije. Put je bio klasičan, bez nekih turbulencija, stigosmo lepo i da se naspavamo. A dok smo mi hrkali, Zoki Fanatic i Mića su tek kretali iz Valjeva. Jutros se svi nađosmo na sletištu i krenusmo ka startu. Bio sam sumnjičav da će išta biti, bogotovo što je na obližnjem Kovku blo 10m/s severoistok, dakle leđni vetar. Na Lijaku je bilo čelo, na momente prejako. Čekali smo tako na startu, sve dok nije poleteo poneki winddummy, pokazavši nam da ima nade.

Task komitet, sačinjen od poljaka, slovenca i nemca, dugo je većao i na kraju postavio task od 60km. Klasična cik-cak trka sa izlascima u dolinu i sa ponekim trik tačkama. Visinski limit je na 2100m, a start je na 570 m visine.

Ima dosta pilota koji su u samom svetskom vrhu, a domaćin posebno pozdravlja Aarona Durogatija (Italija), ovogodišnjeg pobednika PWC Superfinala. Tu su još neka eminentna imena, iz top 20 svetskih pilota.

Polećemo oko 13h, a startni cilindar je u 14h. Jedva se dovukoh do baze, negde na oko 1900m, ali pred samo otvaranje cilindra gubim visinu, negde na oko 1700. Jedva dočekasno otvaranje trke i krenulo je ludilo. Ima dosta turbulencije,  čak popih obostranu asimetriju, možda prvu u životu. Jednostavno se rešava, kao kada se povuku uši, pa hoćeš da vratiš u prvobitno stanje. Trku vuče nekoliko Enza, Zena, i Bumerang 11. Tu sam stalno među prvima, ponekad vučem trku, ponekad u prvih 5 pilota. Prvu tačku overavamo lako, a onda po grebenu ka drugoj, izlazimo u dolinu i overavamo je, a onda ka viaduktu u dolini. To je prvi test trke danas, jer ne znamo kako radi dolina. Uspešno stižemo do viadukta posle jednog boljeg stuba u ravnici i dalje nastavljamo ka udaljenoj trećoj tački koja je na kraju jednog klanca, kojim protiče reka Soča. Tu se smenjujemo u vođstvu Durogati i ja, a onda on malo bolje vrti neki stub i kreće prvi ka toj tački. Iza njega sam 400m, a dalje iza mene je Vidić (Slovenija). Overavamo tu najudaljeniju tačku, pa nazad ka startu. Vidić me stiže, ali je niži, a Durogati kod nekog zamka nalazi stub. Vidić dalje produžava sam, ali nizak, pokušavajući da se nabaci nizak na neko brdo ispred, a Durogati i ja lagano vrtimo stub. Aaron  kreće za Vidićem istom putanjom, a ja malo untar brda, zapadnije svojom rutom. Tu nalazim bolje dizanje i stičem visinsku prednost, ali oni su i dalje ispred mene. Negde na Lijaku iza starta se svi opet sastavljamo, Vidić i ja na istoj visini, a Durogati iznad nas nekih 50m. Krećemo ka predzadnjoj tački relativno nisko da bi kasnije stigli do cilja, nadajući se da će kasnije biti makar malo dizanja u ravnici. Meni pokazuje instrument minus 100m. Vodim trku ispred njih dvojice 50-100m, i overavam nisko viadukt i polako ka cilju. Toliko sam nizak da sumnjam da ću stići u gol, i 1km pred ESS Durogati me prelazi jer gazi spid, i ima tih 50m viška u odnosu na mene. Ipak stižem i ja za njim sa samo 15-20m iznad gol linije, drugi. Možda koji sekund iza njega. 1h 58min 22sec.

Keske leti novi Zeno, još je u fazi testiranja mogućnosti krila i samog sebe, i vozi oprezno, ali ipak dobro. Kasno je počela trka pa se dan polako gasio i  on i Zoki su sleteli nekih 10km od gola. Rođa je bio odličan, ali imao je problem sa instrumentom (mobilnim), pa su mu ponovo ukucavali tačke na startu i ukucali mu pogrešno task najednom mestu. Naime umesto da mu stave cilindar 6km, oni mu stavili 1km, pa je dotičnu tačku overavao nepotrebno za 5km više, u oba smera 10. To ga je koštalo sletanja.

Umorni od letenja, a valjevčani nisu ni spavali prethodnu noć, padamo u krevet, jer sutra je novi letački dan, kažu sa boljom prognozom. Videćemo. Meni je i ovo bilo ok. 😉

Bio je i jedan incident, ali se završio srećno. Ruski pilot Pavel Titov pao je na greben sa svojim Enzo 2, verovatno je dobio kolaps, a pri tome bio blizu grebena. Sva sreća da je to bila šuma, pa mu ništa nije bilo.

Željko”

Keske:

“U subotu je počeo Wintercup 2017 sa 100 učesnika iz mnogo zemalja širom Evrope i par iz udaljenijih krajeva. Na startu je delovalo kako će jači severoistočni vetar da učini task nemogućim. Ipak komisija je posle dužeg razmatranja dala task od 60,3 km, koji su se posle obrade sveli na 58,14 km. Dan je bio srednje termičke aktivnosti sa maksimalnom visinom od oko 2000 metara. Task je bio glavnim delom oslonjen na greben, ali se moralo više puta odlaziti u ravnicu više od 3 km. Pored toga je data tačka na kraju grebena dugog bar 3 km duž kojih nema mesta za sletanje, a dole protiče reka, preko je drugi greben zaklonjen senkom i oba grebena su obrasla šumom. Većina pilota je overila ovu tačku jedreći uz greben tek nešto iznad vrha grebena celom dužinom. Neprijatan osećaj… Task je završilo oko 40 pilota. Oni koji su sporije leteli nisu mogli da dobiju “goal beer”, jer je dizanje previše otanjilo. Među pilotima koji su stigli do gola je i naš pilot, Željko Ovuka, i to na izuzetnom drugom mestu, 9 sekundi iza pobednika superfinala u Brazilu Aarona Durogatija. Na takmičenju su prisutni visoko rangirani piloti i konkurencija je na zaista visokom nivou.

Na takmičenju se koriste tracker-i za uživo praćenje. Može se pratiti na:
Rezultati današnje trke su:
Sve u svemu dobra organizacija, druženje i jedan odličan letački dan.
Hvala vam drugari, samo rokajte i obradujte još nekim ovako lepim izveštajem 🙂 evo i par fotki…

One thought on “Winter cup 2017 Task 1 – Lijak (Slovenija)

  1. lol says:

    Bas ima dosta zena ove godine(gospodje sa F pored imena u rezultatima 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Paragliding Serbia Team

Poštovani piloti, sve što želite objaviti, posavetovati ili bilo šta uraditi za dobrobit ovog sajta i naše zajednice, možete poslati na e-mail serbiaparagliding@gmail.com i mi ćemo vam izaći u susret. Ovo je sajt svih nas pa se tako i ponašajte!!! Dobri letovi

Pretraga postova po datumu

August 2017
M T W T F S S
« May    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031