Home » Competitions » Winter cup 2017 Task 3 – Slovenija

Winter cup 2017 Task 3 – Slovenija

Task 3 je bio izuzetno uzbudljiv za neke od naših drugara u Sloveniji. O čemu se radi… moraćete da pročitate tekst do kraja 🙂

Keske:

“Danas su naši drugari iz task komisije želeli da nam daju trku koju neće moći svako da završi. Uspelo im je da nađu taj fini balans između trke bez takmičara u golu i one sa mnogo njih.

Ovog puta bilo je dovoljno vremena za poletanje i nije bilo tenzije na poletištu, li je zbog inverzije na oko 1300m bilo neprijatno. Mnogo nas je bilo na mestu koje najbolje “radi” i tamo smo očekivali da se probijemo kroz inverziju. Sporadično je nekima uspevalo, ali pošto je bilo više od pola sata do otvaranja startnog cilindra, brzo se visinska prednost gubila. Par minuta pre otvaranja sa tih 1300m, umesto da dobijem 100-200m, ja toliko izgubim i budem prinuđen da se zadržim tu dok ne dostignem bar 1400m, jer moram izaći u ravnicu da overim startni cilindar. Brzo nalazim veselih 3m/s i overavam cilindar kaskajući za većinom. Vraćam se na isto mesto i sada svi pokušavamo da probijemo onih 1300m i popnemo se što više iznad platoa, jer je pod nama brdovit teren pod gustom šumum bez sletišta. Jedna grupica vrti ispred i priključujem im se. Ide polako, ali sam na oprezu ako prestane da diže ili se pojavi nispon. Ipak odatle izlazimo na preko 1900m i nastavljamo dalje. Ubrzo još jedno dizanje, ali sam sada sam. Koristim ga, popravljam visinu i idem dalje. Pamtim mesto gde se jedna grupa izvukla i idem na to mesto. Nešto radi, ali nije konkretno. Stiže me jedan Boomerang sa Red Bull reklamom. Vrtimo krug zajedno i on nastavlja dalje. Ide isprva dobro, a onda nailazi na jak nispon i brzo tone i silazi u dolinu i nastavlja dalje. Mislim se – trebao si ostati… Šipak! Čovek ubode “raketu” i brzo ode na oko 2000m, a ja ostao da bauljam i pronađem nešto valjano. Poučen prethodnim situacijama kažem sebi – nemoj srljati. Ostani tu gde se nešto dešava, sačekaj malo i proradiće. Tako je i bilo. Lepog li osećaja. Nastavljam dalje ka tački, koja nas je sve i dovela na plato, a koja je bliža Tolminu nego Novoj Gorici, imam još oko 3km. Opet penjanje, koje je ovog puta potrajalo,  jer dugo sam išao ravno i nisam ništa vrteo,  a onda ipak zavrtim i pređem 2000m i setim se limita visine od 2100m. Dizalo je još 20-30m. Overavam tačku i vraćan se ka poletištu da overim sledeću. Do tamo dobri uslovi i stižem sa lepom visinom iznad platoa.
E, tu sam napravio grešku. Požurio sam, jer mi se više puta dešavalo da “okratim” trku jer sam bio spor i uslovi su se pogoršali u međuvremenu, a bilo je 15h uveliko prošlo. Gledam dvojicu kako su navrteli oko 1500m ispred starta i prešli na sledeću tačku, brdo iza kojeg je Trst. Probaću i ja. Opet šipak! Prethodno sam imao plan da se uz greben vratim na mesto gde sam i krenuo preko platoa, jer su tu dobri termali, a ujedno je i bliže brdu gde se naredna tačka nalazi.
Krenem sa nedovoljnom visinom i usput nađem dizanje, ali tanko i odustanem imajući u glavi samo da overim još tu, narednu, tačku. Tako je i bilo. Jedva dobacujem, krećem nazad i shvatam da nemam dovoljno visine da pređem neka brdašca. Nailazim na termiku, ali ne uspevam da dobijem visinu i tražim mesto za sletanje. Kad ono…
Na sve strane vinogradi. I po brdima i po ravnom, a između kuće. Brzo traži! Nalazim dva mesta i krećem ka daljem ali ipak slećem na ono bliže.
Gledam gore, preleću me ljudi. Pametno su sa dovoljnom visinom krenuli i imaju prostora makar da pokušaju da se vrate…
Sve u svemu jedan task gde se moralo dobro zamisliti, kao i biti tehnički izvrstan.
Ukupno 15 ljudi u golu.
Link sa rezultatima:
Hvala svima što nas bodrite i pružate podršku!
Srđan Kesić “
A sada onaj uzbudljivi deo o kome sam pisao na početku teksta. Glavna uloga Grande Žeki 🙂

“Jutros rano stiže pojačanje iz Valjeva, Đorđe Bulajić, Petar Panić i Milan, eto da malo razbiju loše vreme u Srbiji izletom na Lijaku.Jutarnja atmosfera pozitivna, sluša se Rambo Amadeus, SnopyDogg, spremamo se za još jedan letački dan.

Na start stižemo među prvima, krila se odmah pripremaju, jer je domaćin najavio brifing u 11,45, a potom bi odmah krenuli na trku. Ali izgleda da vreme nije baš dobro, i dalje duva bura, a nas spašava mikroklima Lijaka. Task komitet ipak dugo veća da bi na kraju izašli sa zadatkom od 67km.

Polećem među prvima, ne želim da me sputava gomila ljudi i kratko vreme za postizanje visine.

Dosta je turbulentno, lagano se penjem na gore, i posle 1000m, odlazim istočno niz greben, tamo lagano vrtim do nekih 1300m gde me je zaustavila inverzija. Slaba termika, ali dosta neprijatno. Povećava se gomila pilota oko mene, pristižu od starta i tu sada vrtim sa Vidicem, Durogatijem, Valičem na istoj visini.

Tremike nije ni bilo u trenutku kada mi je nekom super brzinom  pukao kolaps leve strane krila. Bio je ogroman, praktično cela strana krila, ali je problem što se krilo umrsilo u kanape i odmah krenulo u rotaciju. Povlačim suprotnu komandu jako i malo ga usporavam i zaustavljam. Pokušavam da stabilo linijom oslobodim kravatu, navlačeći je i 2m. Ništa. Opet kreće u rotaciju, povučem uvo na desnoj strani krila da ga usporim, polazi mi za rukom, i ponovo pokušavam da izvadim kravatu. Ne ide.

Pokušavam fullstall, ali nema šanse da krilo uvedem u fullstall, iako to radim svom silinom.

Svo vreme držim krilo nekako da ide od brda i to uvek na ivici rotacije. Mnogo se umaram vukući konopce, a pri tome gubim visinu i šumoviti greben je sve bliže. Kada sam prešao preko neke crkvice na nekom ćuviku, gledam koliko još da pustim glajder napred pa da bacim rezervu. Dosta sam nisko. Na momenat sam pomislio da bi možda mogao i sleteti sa ovakvim krilom koje je propadalo oko 5m/s. Ali se setim Piedrahite i onog nesretnika koji je imao problem sa krilom i mislio da će tako sleteti, a onda na 20m visine krilo ulazi u problem i on gine.

Sada sam 120m iznad zemlje i bacam desnu, upravljivu rezervu. Lako izlazi iz XR7 i po bacanju me odmah zateže otpozadi, ali krilo i rezerva počinju ludačku rotaciju ka levo, koju odmah sprečavam povlačenjem A gurtni krila i na taj način ga slamam i malo privlačim sebi. Posle par sekundi zemlja je jako blizu, dišem ubrzao, izvukao noge, ali ih ponovo vraćam u sistem kada sam video na šta padam. Okolo sve kočići, bandere i struja, pa ima i drveća, asfaltni put.

Brzina propadanja oko 6m/s, udaram tvrdo nogama na jedinu povoljnu površnu, koja je pod nagibom i travnata. Krilo pada napred na neko drvo, a rezerva nazad na drugo i ogradu sa bodljikavom žicom i nekim kolčevima.

Nije mi ništa, obaveštavam Keskea, on Gašpera, meet direktora. Kasnije dolaze  spasioci, a ja sam se već u međuvremenu skoro spakovao.

Kasnije se sa valjevačko-užičkom ekipom vraćam na mesto zločina, tražimo kontejner i Milan ga pronalazi, a onda Dušan Durkovič SLO mi pakuje rezervu u sistem. Sutra je novi dan, treba biti spreman 😉

Naši ostali su svi bolje leteli od mene, a najbolji je bio Keske, koji je sleteo na platou iza starta. U cilju ima samo petnaestak ljudi, a pobedio je Jurij Vidic. Zoki je sleteo 10km iza starta, pešačio sa krilom da poleti ponovo dole do sletišta. To mu je i uspelo, pa je poleteo oko 16h, usput popio frontalac i 2 asimetrije.

Nije toliko strašno ovde kako izgleda, ali problem je ta bura i mi sva tri dana u stvari letimo u jednom velikom rotoru od planina na severu koje nas štite, potpomognuti termikom i uticajem sa Jadrana. Jednog dana kada okrene generalni jug, biće mnogo bolje.

Posle svih peripetija odosmo na obžderavanje u Novu Goricu, kupismo tonu slatkiša, jer  jednom se živi.

Sutra je zadnji task i onda donosimo lepo vreme u Srbiju.”

Hvala vam drugari, uživamo u tekstovima. Želimo Žekiju da se sutra vrati “jači nego ikad” 😀