Home » Home » Žeželj – Kragujevac N-NW 463m asl

Žeželj – Kragujevac N-NW 463m asl

Start Žeželj je malo brdo na 463m (UTM 34T 496955, E 4869643) na svega par kilometara od Kragujevca. Do njega se moze doci tako što se na raskrsnici na kragujevačkom dvomostovlju (ima dva mosta preko Lepenice, jedan pored drugog, tu je i spomenik Jovanu Ristiću) skrene levo, ako se dolazi iz pravca Beograda, ili tako što se skrene desno, ako se dolazi iz pravca Kraljeva. U oba slucaja nastaviti pravo uz nadvoznjak, kroz naselje Bresnica, a zatim se iskljuciti u selu Trmbas, desno. Postoji tabla, teren je vidljiv odavde. Put dalje vodi do samog podnozja terena i sletišta.

zezelj3   zezelj4

Pogodan je za N i NW vetrove. Pravi severni dragulj za sve letace u Kragujevcu, ali i okolini. Teren koji je mnogim pilotima bio prvi test i na kome su izveli prvi let. Pogodnost za obuku ne narusava ni XC potencijale ovog terena, sa koga se letelo do Jagoodine, Kruševca, Trstenika i Aleksandrovca. Izlaz je moguć samo terenskim vozillom, ali i deonica od 20ak minuta pesacenja, nije velika pa se moze u sustini i hodanjem do starta.

zezelj2   zezelj

Uz to pruza prelep pogled na grad ispod Žeželja… Ovo brdo okuplja razna planinarska drustva, vozače motocrossa, a u sklopu njega postoji staza za Downhill Mountain bike. U sustini pravo malo “exstreme” brdo, dostupno tokom cele godine za letenje. Jedna od prednosti male visine je i to da teren trpi jače vetrove, tako da se ovde leti kad na mnogim drugim mestima to nije moguće. Na njemu se nalazi i zgrada starog planinarskog doma i hotela, koja je sada urušena i zapuštena. Svakako jedan veliki turistički potencijal.

icon-car.pngKML-LogoFullscreen-LogoQR-code-logoGeoJSON-LogoGeoRSS-Logo
Take off Žeželj N NW 460m

loading map - please wait...